Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

Sosyal medya hesabı nasıl yönetilir?

Sosyal Medya Hesabı Nasıl Yönetilir

Sosyal Medya, günümüzde çok aktif kullanılan bir mecradır. Hepimizi hızlı tükettiği bir alan olmakla birlikte hayatımızda ki rolü çok büyük. Birçok işletme artık sosyal medya üzerinden satış yapıyor veya hizmetlerini sunuyorlar. Artık insanlar bu alan üzerinde çok vakit geçirdikleri için somut bir mağaza gezmeyi tercih etmeye başlıyor. Bazı işlemlerin profilleri bunu profesyonel yapmazken, birçok sayfanın da bu konuda çok aktif olduğunu görebilirsiniz. 

Sosyal Medyada Neler Yapılabilir? 

Sosyal medya üzerinden satış yapabilir, blog yazıları yazabilir, kişisel bir blog yönetebilir, hizmet verebilir, dijital içerik üreticiliği yapabilirsiniz. Yaptığınız her neyse buna vakit ayırıp planladığınızda sosyal medyanın sizden istediği kaliteli ve özgün içeriği üretiyor olacaksınız. 

Sosyal medya, kesinlikle bir plana bağlı kalınarak ilerlemesi gereken bir alandır. Burasının sizin sanal mağazanız olduğu düşünülerek hareket etmelisiniz. Nasıl mağazanıza tüm ürünleri gelişi güzel ve kalitesiz seçmeyeceğiniz gibi burada da görsele ve ne anlattığınıza dikkat etmeniz gerekmektedir. Anlık paylaşımlar büyük resimde sayfanıza zarar verecek paylaşımları yapmanıza sebep olabilir. 

Sosyal medya üzerinde çok fazla profil mevcut. Aralarından sizin fark edilmeniz için mutlaka özgün olmaya özen göstermelisiniz. Bu sizin profiliniz ve sizi anlatmalı. Başkasının profilinden aldığınız bir fikri harmanlamadan paylaşacak olursanız bu kopya içeriğe girerek özgün olmaktan çıkacaktır. Bu da uzun vadede işletmenize veya sayfanıza zarar verecektir. 

Sosyal Medya Hesabı Nasıl Yönetilir? 
-Haftalık ya da aylık planlamalar yapın. Bu sizi gereksiz bir paylaşım yapmaktan kurtaracaktır. 
-Kendi alanınız ne ile ilgili ise bununla ilgili araştırmalar yapın, sürekli olarak güncel kalmaya çalışın. 
-Sadece aktif olmak adına müşterilerinizi ya da takipçilerinizi sıkmayın. Sadece paylaşmak için paylaşım yapmayın. 
-Reklamlar konusunda araştırma yapın, doğru ürününüze doğru reklamı vermeye çalışın. 
-Dikkat çekici ve özgün fotoğraflar kullanın.
-Hikayenizi anlatın. Takipçilerinizin sizinle iletişim kurmasını sağlayın.
-Verilerinizi inceleyin. Takipçilerinizin en çok ilgi gösterdiği noktalara odaklanın. Onların aktif olduğu saatleri bulun ve paylaşımlarınızı o zaman yapın. 
-Planladığınız paylaşımları gün ve saatlere bölerek planınıza sadık kalın. Her gün aynı saatte dükkanınızı açmak olarak düşünün. 
-Sabırlı olun. Paylaştıklarınızı insanların fark etmesi zaman alabilir. Pes etmeyin.